Меню
Переклад сторінки
Переклад цієї сторінки
Друзі сайту

Для красивого отображения Облака
необходим
Adobe Flash Player 9
или выше
Скачать Adobe Flash Player

Наше опитування
Статистика сайту
PR-CY.ru
Зараз online
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Free counters!


Бичинина Яна Станіславівна

практичний психолог


Если судьба преподносит тебе лимон,

сделай из него лимонад!

Про роботу психолога.

Згідно листа Міністерства освіти, молоді та спорту – психологічна служба є частиною системи освіти, тому її основні завдання і функції повинні виходити з місії системи освіти. Задекларовані у статті 6 Закону України «Про освіту» принципи гуманістичного характеру освіти, пріоритету загальнолюдських духовних цінностей, життя та здоров’я людини, свободи розвитку особистості та адаптивності системи освіти до рівня і особливостей розвитку особистості повинні бути організаційно забезпечені системою освіти. Відповідно, місія психологічної служби полягає у забезпеченні розвиваючого характеру освіти, тобто психолого-педагогічних умов для успішного вирішення завдань навчання та розвитку.

Шкільна психологічна служба слідкує та забезпечує умови для належного рівня психічного розвитку й здоров'я учнів і вчителів, згідно моделі діяльності школи у формуванні і розвитку здорової особистості. Тому основною проблемою роботи практичного психолога вже протягом декілька років, було визначено – формування здоров'єзберігаючої компетентності учнів та вчителів.

Проблема є актуальною, тому що майбутнє здоров'я нації залежить від того, наскільки ми сьогодні зможемо забезпечити молодій особистості такий важливий для неї психологічний комфорт, створити умови, де гарантувалося б душевне здоров'я, оптимальне фізичне, духовне соціальне благополуччя. Дітей треба підготувати до подальшого дорослого життя, розвиваючи життєві компетентності, а особливо здоров'єзберігаючу компетентність, формувати  здоровий спосіб життя.

Практичний психолог працює з усіма учасниками навчально-виховного процесу (учнями, вчителями, батьками), використовуючи індивідуальні та групові форми роботи за такими напрямками : психологічна просвіта, психопрофілактика, психодіагностика, корекційно-розвивальна  робота, консультаційна діяльність,  зв'язок з громадськістю, організаційно-методична робота, навчальна діяльність та підвищення професійної майстерності.

Практичний психолог завжди радий допомогти та організувати кваліфіковану психологічну допомогу всім, хто цього потребує. Затишний психологічний кабінет допоможе розслабитися,  зняти нервове напруження, щоб знайти вірне рішення будь-якої складної життєвої ситуації. 

 

 

Новикова Олена Анатоліївна

соціальний педагог

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблема соціального педагога: Формування й розвиток  творчих  здібностей  дітей  пільгових категорій.

Завдання соціального педагога:

1. Здійснювати допомогу щодо соціальних потреб  учасників НВП.

2. Формувати діагностичний та корекційно-розвивальний інструментарій. Організація співпраці з усіма учасниками навчально-виховного процесу в напрямку розвитку творчих здібностей.

3. Проводити систематичний моніторинг.

4. Проводити заняття з використанням інтерактивних методів.

5. Підвищувати свій професійний рівень.

 

Пріоритетні напрямки роботи: Діагностичний, прогностичний, консультативний, профілактичний, соціально-перетворювальний.

             Кризові  явища  сучасного  життя, зокрема посилення  тенденцій асоціальної, ненормативної поведінки  учнівської  молоді,  змушують  задуматися  про  причини  розхитування і  послаблення, здавалося  б,  дуже  міцної  системи «сім`я,  школа,  суспільство». Одним з  найбільш  складних  напрямків  професійної  діяльності  соціального  педагога  є соціально-педагогічна  робота з  дітьми  пільгової  категорії та  дітьми,  які  знаходяться  на  різних  видах  обліків.

            Шкільна  соціальна  служба  навчального  закладу  забезпечує  умови  належного  рівня  навчання,  психічного  розвитку  й  здоров`я   учнів  і  вчителів,  згідно  моделі  діяльності  школи  у  формуванні  і  розвитку  здорової  компетентної  особистості. Тому  основною  проблемою  роботи  соціального  педагога є розвиток  творчих  здібностей  учнів  пільгової  категорії.       Проблема є актуальною, тому що майбутнє  нації залежить від того, наскільки ми сьогодні зможемо забезпечити компетентний  розвиток молодій особистості такий важливий для неї психологічний комфорт, створити умови, де гарантувалося б душевне здоров'я, оптимальне фізичне, духовне соціальне благополуччя. Дітей треба підготувати до подальшого дорослого життя, розвиваючи життєві компетентності, розвивати їх творчі  здібності.

             Для того,  щоб вирішити цю проблему, необхідно залучати до співпраці  всіх учасників навчально-виховного процесу, тобто не тільки учнів, а й їх батьків та вчителів школи. Це виділено  основною задачею щодо вирішення проблеми. Також формувався та поповнювався новими розробками діагностичний та корекційно-розвивальний інструментарій, проводився моніторинг  участі  учнів пільгових категорій та дітей-інвалідів у різних конкурсах, конференціях МАН тощо.

             У навчальному закладі проводяться заняття з використання інтерактивних методів (тренінги, презентації, психологічні ігри, вправи, групова та індивідуальна робота) з учнями, батьками. Професійний рівень соціального педагога підвищується на міських семінарах, методичних об’єднаннях, консультаціях, вивченні  літератури тощо.

                При  реалізації роботи  над  методичною  проблемою  соціальним  педагогом  проводяться  наступні  заходи:

  • вивчення  особливостей  учнів  пільгових  категорій протягом  року, анкетування «Творчі здібності», психо-геометричний тест «Твої здібності»,
  • вивчення самоствердженності учнів  на  обліку, учнів  пільгових  категорій  та  дітей-інвалідів, анкетування «Формула успіху», проводяться дискусії , індивідуальні  співбесіди  з  дітьми-інвалідами,
  • проводиться  робота щодо розвитку здібностей учнів  пільгових  категорій, залучення  їх  до  участі у  конкурсах  різних  рівнів, конференціях  МАН, здійснюється моніторинг  учнів, які знаходяться під  опікою  та  дітей-інвалідів,
  • опитування  учнів  на  обліку «Чому  ти  навчаєшся?»,
  • проводиться консультаційна  робота   та  інше.

              У школі діє самоврядування, тому Міністерства науки, культури, права тісно співпрацюють і з соціальним педагогом. Протягом року здійснюється психологічний супровід обдарованих учнів, які займаються в МАН. З ними проводиться робота щодо психологічної готовності до публічних виступів, розвитку комунікативних здібностей, самовпевненості, рішучості.

           Соціальним  педагогом постійно  здійснюється  контроль та  корегується соціальний  паспорт  школи.

            Суттєву роль у здійсненні системи роботи школи з виховання свідомого  громадянина України зі сформованою життєвою компетентністю є діяльність щодо заходів попередження злочинності, виявлення негативних змін в поведінці учнів, вивчення причин  і умов, що сприяли їм, організація змістовного дозвілля підлітків з девіантною поведінкою, надання їм консультативної допомоги.    Соціальний педагог та класні керівники  використовують різноманітні методи виховання, спрямовані на формування, насамперед, свідомої дисципліни.